Garantia produselor

Garantia produselor

Obligatiile Vanzatorului

Conform prevederilor Legii nr. 449/2003 modificata prin OG nr 9/2016 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare on-line, reprezentat prin Comanda lansata de catre Consumator si confirmata de catre Vanzator. Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca acestea corespund descrierii facute de Vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat prin intermediul site-ului comercial, denumit in continuare „houseofwatches.ro”.

Vanzatorul are obligatia legala fata de consumator ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare, sa aduca produsul la conformitate, incluzand, repararea produsului,  inlocuirea produsului sau restituirea pretului platit de consumator, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in publicitatea aferenta.
Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in termen de maxim 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.
In cazul repararii produsului, in acesta vor fi montate numai piese noi.
Toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manopera, materiale utilizate si ambalare sunt suportate de catre Vanzator.
Timpul de nefunctionare din cauza lipsei de conformitate aparute in cadrul termenului de garantie prelungeste termenul de garantie legala de conformitate si cel al garantiei comerciale si curge, dupa caz, din momentul la care a fost adusa la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului sau din momentul prezentarii produsului la vanzator/unitatea service pana la aducerea produsului in stare de utilizare normala si, respectiv, al notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre consumator.
Vanzatorul are aceleasi obligatii pentru produsul inlocuit ca si pentru produsul vandut initial.

 

Garantia legala de conformitate

Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.
Raspunderea vanzatorului privind garantia legala de conformitate, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

 

Garantia comerciala

Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice defectiune aparuta si prevazuta in conditiile prezentei garantii.
Raspunderea vanzatorului privind garantia comerciala, este angajata daca defectiunea apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

Obligatiile Consumatorului privind aplicarea garantiei comerciale:
– Consumatorul trebuie sa respecte indicatiile din manualul de utilizare* si manualul de instructiuni** privind instalarea, mediul de utilizare, modul in care trebuie exploatat produsul, timpul de utilizare, precum si partea de ingrijire, intretinere, curatare. Defectele cauzate de manipularea incorecta, precum zgarieturile, fisurile, loviturile, sparturile, arsurile, precum si utilizarea in scopuri nespecificate de producatorul echipamentului sau modificarea produsului indreptatesc vanzatorul sa refuze cererea de reparatie pe baza garantiei comerciale.
– Mecanismul, cadranul si indicatoarele ceasului, sunt singurele componente a caror defectiune este acoperita de garantia comerciala.
– Bateria, carcasa, geamul, bezelul (inelul), cristalele, bratara sau cureaua, reprezinta componente a caror defectiune nu este acoperita de garantia comerciala.

*Manualul de utilizare este primit o data cu livrarea produsului, parte din ambalajul acestuia
*Manualul de instructiuni este disponibil pentru descarcare aici sau pe pagina fiecarui produs din Shopul site-ului comercial.